ONZE VISIE

Ontmoeting

Stichting Magneet is er op gericht om mensen door middel van fotografie, journalistiek of kunst elkaar te laten ontmoeten. Door samen aan een expositie, blog of kunstwerk te werken leer je elkaar beter kennen.

Ontmoeting
Samen

Stichting Magneet ontwikkelt projecten in samenwerking met buurtbewoners, organisaties en professionals. Magneet gelooft in de kracht van een goede samenwerking en bereikt dit door de krachten te bundelen. De projecten beogen daarom door verschillende mensen en instanties samen te brengen de talenten van de deelnemers van de projecten optimaal te benutten en te ontwikkelen.

Werkwijze

Magneet werkt lokaal in buurthuizen en ontmoetingsruimtes met als doel om op een laagdrempelige manier projecten aan te bieden voor een specifieke doelgroep.

Magneet werkt altijd met professionals en de projecten richten zich altijd op een maatschappelijk thema. Daarom dragen ze bij aan de burgerschapsvorming van de deelnemers.

Werkwijze (burgerschapsvorming